Rodrigo De Jerez, sigarayı içen ilk beyaz kişi olarak kabul edilir. Kristof Kolomb'un tayfasından olan De Jerez'in tütün içtiğine inanılınca şeytan tarafından ele geçirildiği düşünülerek hapis cezasına çarptırılmıştır


Bu Yazımızda Neler Bulacaksınız ? Göster

Sigarayı ilk içen kişi kimdir?

Rodrigo De Jerez , sigarayı içen ilk beyaz kişi olarak kabul edilir. Kristof Kolomb'un tayfasından olan De Jerez'in tütün içtiğine inanılınca şeytan tarafından ele geçirildiği düşünülerek hapis cezasına çarptırılmıştır

Tütün, Amerika kıtasında yerliler tarafından binlerce yıldır kullanılmaktaydı. Avrupalılar, Kristof Kolomb'un Amerika'ya ayak basmasıyla tütünü keşfetmiş ve kısa sürede Avrupa'ya getirmişlerdir. İlk sigaraların, yerlilerin tütün yapraklarını sararak içmeleri şeklinde başladığı düşünülmektedir

Sigarayı ilk kim getirdi?

Sigarayı ilk getiren kişi olarak kesin bir isim vermek mümkün değildir, ancak sigaranın tarihçesi şu şekilde özetlenebilir: Amerika kıtası yerlileri: Tütün bitkisini binlerce yıldır ritüel ve dini amaçlarla kullanmışlardır. Kristof Kolomb: 1492'de Amerika'yı keşfettiğinde, tütün tohumlarını ve yapraklarını Avrupa'ya getirmiştir. İspanyol ve Portekizli denizciler: 16. yüzyılda tütün kullanımını Avrupa'da yaygınlaştırmışlardır. Jean Nicot ve Sir Walter Raleigh: Fransa ve İngiltere'de tütün içimini popüler hale getirmişlerdir. John Bonsack: 1881'de ilk sigara yapma makinesinin patentini alarak sigara üretimini endüstriyel hale getirmiştir.

Diğer Kültür ve Sanat Yazıları